PETUNJUK PRAKTIKUM IPA BERBASIS PESISIR
Main Article Content
Abstract
Article Details
Arsyad, A. (2013). Media Pembelajaran. (A. Rahman, Ed.) (Revisi). Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Budiarti, W., & Oka, A. A. (2014). Pengembangan Petunjuk Praktikum Biologi Berbasis Pendekatan Ilmiah ( Scientific Approach ) Untuk Siswa Sma Kelas Xi Semester Genap Tahun. Pendidikan Biologi, 5(2), 123–130. Retrieved from http://fkip.ummetro.ac.id
Habibi. (2013). Pengantar Teori Belajar. Sumenep: Unija Press.
Habibi, Anekawati, A., & Wati, H. D. (2012). Pembelajaran Ipa Berbasis Kultur Masyarakat Pesisir. Sumenep: Unija Press.
Kamus, T. penyusun pusat. (2007). Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI) (3. Cetakan). Jakarta: Balai Pustaka.
Kusuma, F. W., & Mimin Nur Aisyah. (2012). Implementasi Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Think Pair Share Untuk Meningkatkan Aktivitas Belajar Akuntansi Siswa Kelas Xi Ips Sma Negeri 2 Wonosari Tahun Ajaran 2011/2012. Jurnal Pendidikan Akuntansi Indonesia, X(2), 43–63. Retrieved from http://journal.uny.ac.id
Lijana, Panjaitan, R. G. P., & Wahyuni, E. S. (2018). Respon Siswa Terhadap Media Pembelajaran Komik Pada Materi Ekologi Di Kelas X SMA. Retrieved from httpswww.google.co.idurlq=httpjurnal.untan.ac.idindex.phpjpdpbart
PERMENDIKBUD. Peraturan Menteri Pendidikan Dan Kebudayaan Republik Indonesia (2013).
Prabowo, C. A., Ibrohim, & Saptasari, M. (2016). Pengembangan Modul Pembelajaran Inkuiri Berbasis Laboratorium Virtual. Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, Dan Pengembangan, 1(6), 1090–1097. Retrieved from http://journal.um.ac.id
Prayitno, T. A. (2017). Pengembangan Petunjuk Praktikum Mikrobiologi Program Studi Pendidikan Biologi. Jurnal Biota, 3(1), 31–37. Retrieved from https://www.researchgate.net
Purwana, U. (2012). Profil Pengetahuan Awal (prior knowledge) Siswa SMP Tentang Konsep Kemagnetan. Jurnal Pendidikan MIPA, 13(2). Retrieved from jurnal.fkip.unila.ac.id/index.php/JPM/article/view/406%0A
Rasmiati, Azizah, L. F., & Herowati. (2016). Pengembangan Petunjuk Praktikum Ipa Berbasis Kultur Masyarakat Pesisir Untuk Siswa Kelas VII SMPN 5 Sumenep, 8(20), 38–53.
Saputra, A., Wahyuni, S., & Handayani, R. D. (2016). Pembangunan Modul Ipa Berbasis Kearifan Lokal Daerah Pesisir Puger Pada Pokok Bahasan Sistem Transportasi Di SMP. Jurnal Pembelajaran Fisika, 5(2), 182–189.
Sara, L. (2014). Pengelolaan Wilayah Pesisir Gagasan Memelihara Aset Wilayah Pesisir Dan Soluso Pembangunan Bangsa. Kendari: Alfabeta.
Setiawan, H. W., & Wiyardi, R. S. (2015a). Penggunaan App Inventor Dalam Pembuatan Game Education Berbasis Android Sebagai Media Pembalajaran Yang Mandiri Dan Interaktif Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Titl Pada Pembelajaran Listrik Dasar Smk Muhammadiyah Majenang. Journal of Education, 4(1), 24–30.
Setiawan, H. W., & Wiyardi, R. S. (2015b). Penggunaan App Inventor Dalam Pembuatan Game Education Berbasis Android Sebagai Media Pembelajaran Yang Mandiri Dan Interaktif Untu Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Titl Pda Pembelajaran Listrik Dasar Smk Muhammadiyah Majenang. Jurnal Edu Elektrika, 4(1), 24–30. Retrieved from http://journal.unnes.ac.id
Setiawati, E., Rahayu, H. M., & Setiadi, A. E. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Modul pada Materi Animalia Kelas X SMAN 1 Pontianak. Jurnal Bioeducation, 4(1), 47–57. Retrieved from http://repository.unmuhpnk.ac.id
Sofiana, N., Dp, N. M., & Nugroho, S. E. (2012). Pengembangan Evaluasi Peta Konsep Dalam Pembelajaran Inkuiri Pada Pokok Bahasan Kalor. Unnes Physics Education Journal, 1(2257), 38–43.
Subamia, I. D. P., Wahyuni, I. G. A. N. S., & Widiasih, N. N. (2014). Pengembangan Perangkat Penunjang Praktikum IPA SMP Berorientasi Lingkungan. Jurnal Pendidikan Dan Pengajaran, 47(1), 29–39.
Thiagarajan, S., Semmel, D. S., & Semmel, M. I. (1974). Instructional Development for Training Teachers of Exceptional Children: A Sourcebook. ERIC. Indiana: ERIC. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED090725.pdf
Waluyo, M. E., & Parmin. (2014). Pengembangan Panduan Praktikum Berbasisi Inkuiri Terbimbing Tema Fotosintesis Untuk Menumbuhkan Keterampilan Kerja Ilmiah Siswa Smp. Usej, 3(3). https://doi.org/https://doi.org/10.15294/usej.v3i3.4286
Widiadnyana, I., Sadia, I. W., & Suastra, I. W. (2014). Pengaruh Model Discovery Learning Terhadap Pemahaman Konsep IPA dan Sikap Ilmiah Siswa SMP. E-Journal Program Pascasarjana Universitas Pendidikan Ganesha, 4(2).
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.