PENGEMBANGAN ENSIKLOPEDIA TEMATIK PADA KELAS III DI SDN PATEAN II
Main Article Content
Abstract
Article Details
Apriyadi (2017) Pengembangan Ensiklopedia Bahan Praktikum Biologi Sebagai Bahan Ajar untuk Peserta Didik SMA/MA Kelas XI. Lampung.
Ayudia, Suryanto, E. and Waluyo, B. (2016) ‘Analisis Kesalahan Penggunaan Bahasa Indonesia dalam Laporan Hasil Observasi pada Siswa SMP’, BASASTRA jurnal penelitian bahasa, 4(1), pp. 34–49. doi: https://doi.org/10.3929/ethz-b-000238666.
Faried, F. S. (2017) ‘Optimalisasi Perlindungan Anak Melalui Penetapan Hukuman Kebiri’, jurnal serambi hukum, 11(01), pp. 41–55.
Fatimah, Ibda (2015) ‘Perkembangan Kognitif: Teori Jean Piaget’, Jurnal Intelektualita, 3(1), pp. 27–38.
Handayani, I., Yuwono, I. and Madja, M. S. (2013) ‘Pengembangan Media Pembelajaran Berbantuan Komputer Pada Materi Diagram Venn Untuk Siswa Kelas VII SMP’, Artikel skripsi, 1(1).
Huda, M. (2016) 'Pemeblajaran Berbasis Multimedia dan Pembelajaran Konvensional', Jurnal Penelitian, 10(1), pp. 125-146.
Latifa, U. (2017) ‘Aspek Perkembangan pada Anak Sekolah Dasar?: Masalah dan Perkembangannya’, Journal of Multidisciplinary Studies, 1(2), pp. 185–196.
Murfiah, U. (2017) ‘Model Pembelajaran Terpadu Di Sekolah Dasar’, Jurnal Pesona Dasar, 1(1), pp. 57–69.
Noviana, A. N. A. (2018) ‘Ensiklopedia sains untuk siswa kelas vii smpn 1 gapura’, skripsi, pp. 1–137.
Nurkholis (2013) ‘Pendidikan dalam Upaya Memajukan Teknologi’, Jurnal Kependidikan, 1(1), pp. 24–44.
Ramadhan, Lubis. and Khadijah. (2018) ‘Permainan Tradisional sebagai Pengembangan Kecerdasan Emosi Anak’, Al-Athfal: Jurnal Pendidikan Anak, 4(2), pp. 177–186. doi: http://dx.doi.org./10.14421/al-athfal.42-05.
Setiabudi, A. (2016) 'Pengembangan Ensiklopedia Makanan Trsdisional Daerah Istimewa Yogyakart,' Yokyakarta.
Siregar, L. Y. S. (2016) ‘Pendidikan anak dalam Islam’, Pendidikan Anak Islam, I(2), pp. 16–32.
Sofiana, N., Dp, N. Made., and Nugroho, S. E. (2012) ‘Pengembangan Evaluasi Peta Konsep Dalam Pembelajaran Inkuiri Pada Pokok Bahasan Kalor’, Unnes Physics Education Journal, 1(2257), pp. 38–43.
Syamsudin, A. (2014) ‘Pengembangan Intrumen Evaluasi Non Tes (Informal) untuk Menjaring Data Kualitatif Perkembangan Anak Usia Dini’, jurnal pendidikan anak, III, pp. 403–413.
Thiagarajan, S., Semmel, D. S. and Semmel, M.I. (1974) 'Intructional Development for Training Teacher of Eceptional Children: A Sourcebook', (Indiana: Indiana University).
Ubaidillah, M. (2017) 'Pembelajaran Berbasis Proyek untuk Mengembangkan Ensiklopedia Berbasis Bioedupreneursship.' 5(1), pp. 32-40.
Wangid, Muhammad Nur. Mustadi, Ali. Erviana era Yuli. dan Arifin, Slamet. (2014) ‘Kesiapan Guru SD dalam Pelaksanaan Pembelajaran Tematik-Integratif pada Kurikulum 2013 di DIY’, Jurnal Prima Edukasia, 2(2), pp. 175–182.
Widayat Prihartanta (2015) ‘Ensiklopedia umum (Nasional)’, Jurnal Adabiya, 5(85), pp. 1–14.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.